مهندسی طور

روزنوشت های یه مهندس تازه کار

مهندسی طور

روزنوشت های یه مهندس تازه کار

مهندسی طور

تا حالا به این فکر کردین که تو یه سیستم کامپیوتری GPU چقدر کارآمد و مهمه ولی به اندازه CPU شناخته شده نیست.یه جورایی همون "مجهولون فی الارض معروفون فی السماء" که میگن!
یه حسی بهم میگه کاش بتونم مثه GPU باشم :)

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

تابع printf در برنامه نویسی میکرو

جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵ ق.ظ

معمولا این تابع رو تو برنامه نویسی های کامپیوتری استفاده میکنن و هدف هم چاپ مقدار یه متغیر تو کنسول خروجی هستش ولی تو برنامه نویسی سخت افزار میشه از این تابع به همراه تابع کمکی fputc برای ارسال رشته ورودی به پورت سریال میکرو استفاده کرد.برای اطلاعات بیشتر میتونید تو قسمت مثال های شرکت ST بخش UART برنامه fprintf رو ببینید.این مثال ها داخل ریپوزیتوری برنامه Cube موجود هستش.

  • Saeid

افزودن یه فایل به پروژه

جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸ ق.ظ

اگه شما بخواید ماژولار کد بنویسید معمولا توابعی که میخواید طی برنامه استفاده کنید رو داخل یه هدر فایل تعریف میکنید و تعریف اصلی اون تابع رو هم داخل یه فایل c قرار میدین و در نهایت این هدر فایل رو تو پروژه اصلیتون include میکنید.مساله اینه که اگه این هدر فایل یا اون فایل c تو یه فولدر که شما ساختید (حتی داخل دایرکتوری پروژه) قرار بگیرن به احتمال زیاد برنامه نمیشناسه اینا رو و استفاده از توابع تعریف شده تو این فایل ها با مشکل مواجه میشه.

برای حال این مشکل لازمه برید تو قسمت تنظیمات پروژه و از اونجا دایرکتوری هدرفایل و دایرکتوری فایل c که تعریف کردید رو به کامپایلر معرفی کنید تا این دایرکتوری ها رو هم برای پیداکردن تعریف توابع برنامه جستجو کنه.

  • Saeid