مهندسی طور

روزنوشت های یه مهندس تازه کار

مهندسی طور

روزنوشت های یه مهندس تازه کار

مهندسی طور

تا حالا به این فکر کردین که تو یه سیستم کامپیوتری GPU چقدر کارآمد و مهمه ولی به اندازه CPU شناخته شده نیست.یه جورایی همون "مجهولون فی الارض معروفون فی السماء" که میگن!
یه حسی بهم میگه کاش بتونم مثه GPU باشم :)

بالاخره تموم شد :)

يكشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵ ب.ظ

سلام!

این چند روز درگیر ساختن یه برد کنترلر با ماژول مخابراتی nrf24l01 بودم که PCB ش رو خودم تو خونه بزنم.اول برد رو خیلی باحال طراحی کرده بودم و پلی گان گذاشته بودم و اینا ولی بعد اینکه بردشو زدم(خود اینم کلی داستان داشت.کلی تو شهر گشتم تا یه جا پیدا کردم که کاغذ گلاسه خوب داشت و بعدش هم بردم یه جا که چاپ تبلیغاتی انجام میداد برام پرینت گرفتن!) در کمال تعجب دیدم که ترک ها با پلی گان تماس دارن و خیلی داغون شده :/ فکر کردم بردشو کلا بندازم دور و یکی دیگه درست کنم ولی حیفم اومد راستش :) همین شد که اون قسمت اتصالات الکتریکی برد رو فقط رو یه فیبر مسی دیگه اینبار بدون پلی گان و یه سری تغییرات پیاده کردم و روی برد قبلی رو چسب نواری زدم (که اتصالاتش با این برد جدیده مشکل درست نکنن) و این برد جدیده رو با چسب رو اون قسمتش چسبوندم.قبول دارم خیلی کار مزخرفیه برا یه برد مدار چاپی ولی خب پروتوتایپه دیگه D:

خلاصه بعد اینکه با هزار امید و آرزو پروگرامش کردم دیدم کار نمیکنه :/ بوق چک که کردم دیدم یکی از پایه های SPI ماژول به آردوینو خوب اتصال پیدا نکرده و سر همین مجبور شدم یه سیم خیلی کوتاه از پایه یه مقاومت بیچاره جدا کنم و این دو تا پین رو به هم لحیم کنم(احتمالا تو عکس یه خورده معلومه!) وخب شکر خدا بعدش کامل درست کار کرد و خستگی از تنم بیرون رفت.

 

ته داستان این شد نتیجش :)

 

 

پ.ن. امشب شب نیمه شعبانه و ولادت آقاجانمون.ایشالا زودتر بیان...

  • Saeid

نظرات (۱)

ایول کار خیلی باحالیه. خیلی دوست داشتم با این ماژوله کار کنم ولی فرصت نشد. دیتاشیتش رو خیلی خوندم و امکانات خیلی باحالی تو شبکه کردن چند تاشون داشت چیپش.

پاسخ:
آره اتفاقا قبلا یه بار شبکه کردم چندتاشونو برا یه ساختمون هوشمند.داستانی که پیش اومد خیلی جالب بود.باید کدهای مربوط به این ماژول رو برا کم کردن هزینه رو یه میکرو atmega8 میریختیم که خودش کلی وقت گرفت چون حافظه فلشش واقعا کم بود و به ضرب و زور تونستم کتابخونه این ماژوله رو توش جا بدم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی