مهندسی طور

روزنوشت های یه مهندس تازه کار

مهندسی طور

روزنوشت های یه مهندس تازه کار

مهندسی طور

تا حالا به این فکر کردین که تو یه سیستم کامپیوتری GPU چقدر کارآمد و مهمه ولی به اندازه CPU شناخته شده نیست.یه جورایی همون "مجهولون فی الارض معروفون فی السماء" که میگن!
یه حسی بهم میگه کاش بتونم مثه GPU باشم :)

ساخت گیرنده 2.4 گیگاهرتزی!

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۰، ۰۳:۱۵ ب.ظ

سلام!

 

تو پست های قبلیم راجع به ساخت یه فرستنده صحبت کردم و دردسرهایی که برای ساختش داشتم ولی خب فرستنده بدون گیرنده که به درد نمیخوره! به همین خاطر تصمیم گرفتم گیرنده رو هم خودم بسارم و الان که این سطرها رو مینویسم کار ساختش که از دیروز شروع کرده بودم تموم شده و تست هاش رو هم پاس کرده و خداروشکر مشکلی نبود.اول از همه اینکه این برد گیرنده رو چون تجربم یه ذره تو ساخت بیشتر شده بود تونستم با کیفیت بهتری دربیارم که تصویر مراحل مختلف ساختش رو اینجا میبینید.

این تصویر زمانیه که برد رو از اسید درآوردم و با سیم ظرفشویی تمیزش کردم.

اینم مربوط میشه به بعد انجام سوراخ کاری که با مینی دریل (دفعه پیش که اومدم خونه این مینی دریل رو با درایور کامپیوتر ساختم) انجام شد و البته زمانبر بود نسبتا چون مته تیزی نداشتم که سریع سوراخ رو ایجاد کنه.

خب اینم روی برده تو همون مرحله سوراخکاری!

اون ماژول ژیروسکوپ رو هم گذاشتم تا بتونم این گیرنده رو روی ربات پرنده ام نصب کنم و باهاش پرواز کنم.گیرنده های رادیویی که تو بازار هست برای رباتای پرنده برد محدودی دارند ولی این گیرنده با کمک آنتنی که داره طبق ادعای شرکت سازنده تو فضای آزاد میتونه تا 1 کیلومتر برد داشته باشه و این خیلی خوبه :)

و اینم نتیجه نهایی که بدون مشکل کار میکرد!

 

ایشالا تصمیم دارم تا پایان عید برنامه فلایت کنترلر رو تکمیل کنم و روی ربات تست کنم.فقط تنها قسمتی که از همین الان نگرانش هستم تنظیم ضرایب کنترلیه که اونایی که کار کردن میدونن تو کوادکوپترها سخت ترین قسمته تقریبا!

 

خب اینم از این :)

  • Saeid

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی