مهندسی طور

روزنوشت های یه مهندس تازه کار

مهندسی طور

روزنوشت های یه مهندس تازه کار

مهندسی طور

تا حالا به این فکر کردین که تو یه سیستم کامپیوتری GPU چقدر کارآمد و مهمه ولی به اندازه CPU شناخته شده نیست.یه جورایی همون "مجهولون فی الارض معروفون فی السماء" که میگن!
یه حسی بهم میگه کاش بتونم مثه GPU باشم :)

ساخت مدارچاپی تو خونه!

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۴۰۰، ۰۷:۰۹ ب.ظ

سلام!

تو این روزا تصمیم گرفتم برا اینکه یه تنوعی ایجاد بشه و یه کار مفید هم بین این همه وقت تلف کنی انجام بدم برد مربوط به فرستنده ربات رو که قبلا طرح اولیه اش رو ریخته بودم پیاده سازی کنم.بعد کشیدن برد تو easyeda و خروجی گرفتن ازش بعد کلی مصیبت بالاخره برد رو ساختم و کار تمیزی هم از آب دراومد ولی یه سری چیزا یادگرفتم که اینجا میگم!

- برای طراحی برد خروجی PDF رو کهمیبرید برای چاپ بعضا میان روی صفحه A4 فیت میکنن که خب باعث میشه ابعاد بردتون همون ابعاد اصلی نباشه بنابراین برای جلوگیری از این موضوع میتونید از کسی که پرینت میکنه بخواید گزینه actual size رو انتخاب کنه که این مشکل پیش نیاد.از طرفی راهکاری که من خودم استفاده کردم این بود که از PCB بردم اسکرین شات گرفتم(البته بعد اینکه خروجی PDF گرفتم از رو اون PDF عه اسکرین شات گرفتم) و بعدش تو یه فایل ورد insert کردمش.نکته ای که هست اینه که ورد اجازه میده ابعاد عکس رو تغییر بدیم و منم همین کار رو کردم و ابعاد واقعی بردم رو وارد کردم.البته این راهکار باعث میشه وضوح مقداری کاهش پیدا کنه که همین مطلب تو فرایند ساخت PCB ممکنه دچار اشکال کنه کار رو.

- تو بردهای دست ساز خونگی به هیچ وجه از Polygun استفاده نکنید و یا هم اگه مجبور به استفاده هستید حتما spacing مناسبی رو در نظر بگیرید چون مشکلی که من خودم با بردم دارم همینه که این فاصله رو رعایت نکردم و یه جاهایی از برد متاسفانه ترک ها به پلی گان اتصال پیدا کردند و خب هیچی دیگه :/

- ضخامت ترک ها رو به نحو مناسب انتخاب کنید.ترک هایی که ضخامت خیلی کم داشته باشند و یا فاصله شون باهم کم باشه احتمال اتصالشون وجود داره.

- ترجیحا ترک ها رو از بین پدها و یا hole ها عبور ندید.تو بردی که من زدم همین داستان سبب اتصال کوتاه شده :(

 

خب برم ببینم با این بردی که ساختم چی کار میتونم کنم!
 

  • Saeid

نظرات (۱)

تمیز در اوردیش آفرین!

پاسخ:
مرسی :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی